II warsztat rozwojowy 2-3.12.2019

Sprawozdanie z przeprowadzenia warsztatów w ramach projektu „Partycypacyjny raport o stanie gminy”.

Cel: Opracowanie Strategii Rozwoju Stowarzyszenia. Warsztat 2.

Miejsce: Warszawa;

Termin  2-3 grudzień 2019;

Uczestnicy: 18 przedstawicieli stowarzyszenia (lista uczestników stanowi oddzielny dokument);

Przebieg warsztatów

2.12.2019.

  1. Warsztaty otworzył Prezes Związku Samorządów Polskich, witając uczestników.
  2. W następnym etapie zaprezentowano opracowane na pierwszym warsztacie poświęconym opracowaniu strategii:
  • interesariuszy odgrywających istotną rolę w funkcjonowaniu stowarzyszenia;
  •  SWOT dla stowarzyszenia
  • elementami misji, tj.:

A – podstawowym celem – zasadnicza aspiracja rozwoju;

B – wartościami – istotne z punktu widzenia rozwoju członków stowarzyszenia wartości, to w co wierzymy;

C – standardami zachowań – procedury, polityki i schematy działania;

D – głównymi kierunkami strategicznego rozwoju (domeny).

3. Dla wybranych w części pierwszej warsztatów domen strategicznych w ramach pracy grupowej opracowano główne cele dla każdej z nich.

W domenie – Rozwój stowarzyszanie wybrano z wypracowanych celów: Zwiększenie potencjału stowarzyszenia.

W domenie – Stowarzyszenia w otoczeniu, wybrano cel: Zwiększenie instytucjonalnego potencjału stowarzyszenia umożliwiającego wpływ na rozwiązania legislacyjne.

 4. Dla każdego z opracowanych celów, w ramach prac grupowych opracowana zadania realizacyjne. 

3.12.2019.

1. Spotkanie rozpoczęła prezentacja wyników pracy z dnia poprzedniego.

2. Prowadzono dyskusje na temat sposobu funkcjonowania i zarządzania stowarzyszeniem.

a. Przeprowadzono debatę nad tworzeniem:

– regionalnych struktur stowarzyszenia. Ustalono, że będą one powoływane w sytuacji, gdy w regionie będzie 20 członków stowarzyszenia.

– zespołów tematycznych. Ustalono, że w pierwszej kolejności zostaną powołane zespoły robocze analogiczne do występujących w Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, tj.

Zespół do Spraw Międzynarodowych,

Zespół ds. Systemu Finansów Publicznych,

Zespół ds. Edukacji, Kultury i Sportu,

Zespół ds. Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej,

Zespół ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska,

Zespół ds. Administracji Publicznej i Bezpieczeństwa Obywateli,

Zespół ds. Obszarów Wiejskich, Wsi i Rolnictwa,

Zespół ds. Społeczeństwa Informacyjnego,

Zespół do Spraw Ustrojowych, 

Zespół ds. Statystyki Publicznej,

Zespół ds. Funkcjonalnych Obszarów Metropolitalnych i Miejskich.

– grup roboczych ds. wybranych zagadnień. Ustalono, że w miarę zmian w otoczeniu będą powoływane grupy robocze, których tematyka będzie związana aktualnymi wyzwaniami dla samorządu.

4. Przeprowadzono dyskusje na temat funkcjonowania biura stowarzyszenia.

Omówiono koszty funkcjonowania biura tj. wynajęcie biura, media (Internet, telefon), mate riały biurowe i eksploatacyjne); materiały kuchenne (kawa cukier ciasteczka)

W drugim etapie omówiono optymalny skład osobowy biura, który obejmuje: księgowość, informatyk, prawnik, sekretariat, kierownik biura.

Skip to content